EXPO : ART LIBERTY. FROM THE BERLIN WALL TO STREET ART

De tijdelijke tentoonstelling “ Art Liberty. From the Berlin Wall to Street Art “ wordt georganiseerd naar aanleiding van de 75e verjaardag van de Slag om de Ardennen en de 30e verjaardag van de val van de Berlijnse Muur.

Dit cultureel project vindt plaats rond het prestigieuze Mardasson Memorial, op het plein voor het Bastogne War Museum.

Art Liberty brengt hulde aan de voorlopers die de Muur, symbool van onderdrukking, ingenomen hebben om er een medium van creatieve vrijheid van te maken. Art artiesten hebben elk een kunstwerk gecreëerd op een origineel fragment van de Berlijnse Muur.

Een rode draad verbindt de Ardennen met Berlijn: de strijd om Vrijheid!

De tentoonstelling in een notendop:

• 30 kunstwerken op authentieke fragmenten van de Berlijnse Muur.
  • 30 films met interviews en toelichting van de artiesten.
  • Grote fragmenten geschilderd door Jef Aerosol en Jimmy C. met portretten van emblematische pop sterren.
  • 3 beschilderde ‘Trabant’ door gerenomeerde artiesten van de Berlijnse Muur: Thierry Noir, Christophe-Emmanuel Bouchet en Kiddy Citny.

Ieder kunstwerk wordt ingeleid door een poëtische post-it bedacht door de Franse dichter Jean-Pierre Lemesle.

GRATIS OPENLUCHT TENTOONSTELLING

Bekijk hier de tentoonstelling en de video